דפיברילטור – המכשיר שמציל חיים פעם אחר פעם

דפיברילטורים הם מכשיר שמציל חיים פעם אחר פעם. המכשיר מעניק הלם ללב, המונע ממנו לפעום באופן לא סדיר.

לעתים קרובות משתמשים בדפיברילטורים במקרים חירום שבהם הלב אינו שואב מספיק דם מהגוף, מה שגורם לו לאבד רכיבי תזונה חיוניים וחמצן הדרושים לכל החיים.

הדפיברילטור הוא מכשיר אלקטרוני המעביר זרם חשמלי ללב. זה מפסיק או הופך את פרפור החדרים ומשחזר קצב תקין.

דפיברילטורים משמשים במצבי חירום, כגון דום לב ודום לב פתאומי. מטרת המכשיר היא להחזיר את יכולת הלב לשאוב מספיק דם כדי לשמור על החיים ולמנוע מוות מחוסר חמצן (דום לב).

כל שנייה נחשבת כשמישהו נכנס לדום לב. לכן פרמדיקים נושאים אותם איתם באמבולנסים שלהם, שוטרים נושאים אותם בניידות הסיור שלהם, אחיות מחזיקים אחד ליד מיטתו של כל חולה במחלקה רפואית, ואפילו ניתן למצוא אותם בתוך מכונות אוטומטיות במקומות ציבוריים כמו בתי קזינו, ברים ותחנות דלק.

דפיברילטור הוא מכשיר המקיים אינטראקציה עם הלב כדי ליצור זרם חשמלי המונע מקצבים לא סדירים.

דפיברילטור הוא מכשיר אלקטרוני המעניק שוק חשמלי לשריר הלב כדי לנטרל הפרעות קצב לב מסכנות חיים. המכשיר עוקב אחר פעילות הלב, ואם הוא מזהה צורה כלשהי של הפרעת קצב, הוא מבצע טיפול בהלם חשמלי באמצעות אלקטרודות על החזה.

ניתן להשתמש במכונה כדי להפיל או להמיר טכיקרדיה חדרית, פרפור חדרים או טכיקרדית חדרים ללא דופק.

דפיברילטור הוא מכשיר המחובר לבית החזה ומספק דופק חשמלי שיכול להפעיל מחדש את הלב.

לדפיברילטור שני מובילים המחוברים לגוף המטופל. כבל אחד מחובר למסוף החיובי של הסוללה, בעוד שהמוביל השני עובר דרך חוטים למחט אחת או יותר בשריר הלב או עליו.
הדופק החשמלי (לדוגמה, 300-360 ג'אול) שנותן המכשיר גורם להתכווצות בכל חלקי שריר הלב בבת אחת. זה מגביר את זרימת הדם, מה שעוזר לשמור על לחץ הדם ולהחזיר את קצב הלב התקין.

דפיברילציה מציל חיים מכיוון שאם פעימות הלב של אדם הופכות איטיות מדי או מהירות מדי (פרפור פרוזדורים), הוא לא יוכל לקבל מספיק חמצן למערכת שלו ועלול למות אם

השימוש במכות חשמל כדי להפעיל מחדש את הלב קיים מאז המאה ה-18. העיצוב הראשון של מכשיר רפואי לעשות זאת הומצא בשנת 1950 על ידי ויליאם קוונהובן וג'יימס ג'וד.

סעיף זה מכסה את ההמצאה, ציר הזמן של ההמצאה, תפקוד המכשיר, חלקים, סוגי דפיברילטורים ומקרי שימוש

הרעיון לדפיברילטור עלה לראשונה בשנת 1746.
זה היה כאשר פיזיולוג איטלקי בשם לואיג'י גלווני גילה שרגלי צפרדעים התעוותו לאחר שנגעו במטען חשמלי.
רגלה של הצפרדע התעוותה כי היא הוטענה חיובית בחשמל. התיאוריה הנוכחית אומרת שלאנשים יכולים להיות פעימות לב לא סדירות מכיוון שהלב שלהם טעון שלילי בחשמל במקום טעון חיובי כמו רגל הצפרדע.

הדפיברילטור הוא מכשיר המחזיר את זרימת הדם ללב בעקבות דום לב פתאומי. הוא משמש ברפואת חירום כדי לעצור קצב לב לא תקין, בדרך כלל פרפור חדרים או טכיקרדיה חדרית, שניהם גורמים למוות תוך דקות ללא התערבות זו.

דפיברילטור מורכב ממקור מתח, אלקטרודות למתן הלם חשמלי ללב, וחיישן אחד או יותר המזהים שינויים בדפוס פעימות הלב של האדם. האלקטרודות מונחות על החזה של האדם ומעניקות שוק חשמלי ללבו באמצעות מגע ישיר עם העור.

תהליך הדפיברילציה פועל על ידי שליחת זרם חשמלי במתח גבוה בצורה יוצאת דופן דרך שרירי דופן החזה אשר אחראים להתכווצות אוטומטית במהלך כל פעימת לב. זה גורם לשרירים האלה להתכווץ כל כך חזק

מאמרים שאולי יעניינו אתכם :)