מה זה טיפול בEMDR לחרדות וטראומות?

טיפול EMDR הוא טיפול פסיכולוגי שפותח בשנות ה-80. EMDR משמש לטיפול בכל סוגי הטראומה, כולל PTSD.

EMDR ראשי תיבות של Eye Movement Desensitization and Reprocessing וזו צורה של פסיכותרפיה שפותחה בשנת 1987 על ידי פרנסין שפירו. הרעיון המרכזי מאחורי טיפול EMDR הוא שלזיכרונות מטרידים יש השפעה מטרידה על אנשים מכיוון שהם אינם מעובדים בצורה מספקת דרך המנגנונים הטבעיים של המוח להתמודדות עם מידע. התיאוריה מאחורי טיפול EMDR היא שהוא עוזר לאנשים לעבד את הזיכרונות הללו כדי שניתן יהיה לשים אותם בצד, ובכך להקל על החרדה הנגרמת מהם.

המטופל יתמקד בעיקר בזיכרונות המטרידים שלו תוך שהוא נחשף בו-זמנית לצורות שונות של קלט חושי, כגון צליל או מגע. תשומות חושיות אלו עוזרות לשבש את

טיפול EMDR הוא טכניקה שנוצרה בשנת 1987 כדי להתמודד עם זיכרונות טראומטיים.

EMDR מורכב מ-8 שלבים המבוצעים בסדר הבא.

1. שלב ההכנה:

המטפל יעבור על מהי EMDR, מהן מטרותיה וכיצד להתכונן אליה. שלב זה כולל גם חינוך בנושא טראומה וטיפול בפוסט טראומה.

2. שלב הערכה:

שלב זה מורכב מהמטפל מעריך את מצבו הנפשי הנוכחי של המטופל ואת הבעיות מהן הוא עלול לסבול כתוצאה מהחוויה הטראומטית שלו. הם גם יוודא שלמטופל יש מספיק אמון עם המטפל שלו לפני שימשיך בטיפול EMDR.

3. שלב ההכנה: המטפל יוודא שהמטופל מוכן נפשית לשלב זה עד

EMDR ראשי תיבות של Eye Movement Desensitization and Reprocessing.

זוהי שיטה לריפוי טראומה הפועלת מתוך הנחה שהנעת העיניים קדימה ואחורה תוך חשיבה על האירוע הטראומטי תסייע להעלותו אל פני השטח. לאחר מכן ניתן לטפל בזה. EMDR הוכח כיעיל בטיפול ב-PTSD, דיכאון, חרדה, פוביות, טיפול בכאב וכו'.

טיפול EMDR יכול להיעשות באופן פרטני או בקבוצה עם אנשים שונים המתמקדים כולם במה שהם מרגישים בבת אחת. מאמינים שתהליך זה עוזר לאנשים להרגיש בטוחים ונתמכים כך שהם יכולים להתמודד עם רגשות הפחד או העצב שלהם מהר יותר. זיכרונות שונים עשויים להופיע במהלך התהליך ולכן יעזור אם כל אחד יתמקד בחוויה שלו ולא בכל אחד ספציפי שיכול לעורר מישהו אחר

חוסר רגישות ועיבוד מחדש של תנועת עיניים (EMDR) היא פסיכותרפיה שפותחה במקור על ידי פרנסין שפירו. הטכניקה כוללת התמקדות בו-זמנית בגירוי חיצוני, כגון צלילים או תנועות ידיים, ובזיכרון מטרה על מנת להפחית רגשות שליליים הקשורים לזיכרון המטרה.

מטרת טיפול EMDR היא לאפשר ללקוח לעבד בהצלחה את כל החוויות הטראומטיות הקודמות שלו מעברו. EMDR מתמקדת בבעיות הנוכחיות של הלקוח ופועלת לפתרון שלהן על ידי פתרון טראומה מהעבר. המטפל יעזור ללקוח להתמקד במחשבותיו על חוויה טראומטית תוך מתן גירוי דו-צדדי, תרגיל מנטלי המסייע להסיח את דעתו של האדם ממחשבות או זיכרונות שליליים.

Eye Movement Desensitization and Reprocessing (EMDR) הוא טיפול המסייע לאנשים שעברו טראומה להתאושש מההשפעות השליליות של הטראומה.

הטיפול מסייע ליחידים לעבוד דרך המחשבות המטרידות והזיכרונות שלהם מאירועים טראומטיים מהעבר על ידי "חוסר רגישות" שלהם. התהליך כולל סטים של תנועות עיניים קדימה ואחורה, טפיחות ידיים או גירויים מישוש אחרים תוך הזכרת זיכרונות כואבים על מנת להפחית חרדה ומצוקה רגשית.

הוכח כי EMDR מטפל ביעילות בבעיות נפשיות כגון דיכאון, חרדה, PTSD ופוביות עם שיעור הצלחה גבוה יותר מפסיכותרפיה בלבד.

וזה לא לוקח הרבה זמן לראות תוצאות.

EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) היא טכניקת פסיכותרפיה שפותחה בשנת 1987 על ידי פרנסין שפירו. EMDR נמצא בשימוש נרחב מאז שנות ה-90 כדי לעזור לאנשים הסובלים מזיכרונות, מחשבות או רגשות מטרידים, כולל אלה שחוו התעללות פיזית או מינית, אלימות במשפחה, מלחמה, אסונות טבע או אירועים מסכני חיים אחרים.

הטיפול מורכב מתהליך בן שמונה שלבים הכולל החזרת זיכרונות מציקים ובו זמנית קבלת קלט חושי להפחתת עוצמת הזיכרונות הללו. פגישות טיפול סטנדרטיות נמשכות עד 90 דקות ומתבצעות בדרך כלל פעם בשבוע למשך שישה עד 10 שבועות.

מאמרים שאולי יעניינו אתכם :)