פסוריאזיס – איך מטפלים במחלה השכיחה הזאת?

פסוריאזיס היא מצב עור כרוני שכיח המשפיע על בין שניים לארבעה אחוזים מהאוכלוסייה, על פי המכון הלאומי לבריאות. זוהי הפרעה אוטואימונית שבה תאי עור גדלים בקצב מהיר באופן חריג.

המחלה משתנה בחומרתה ובמשכה, אך ניתן לטפל בה באמצעות תרופות שונות לרבות טיפולים מקומיים, פוטותרפיה ותרופות סיסטמיות.

טיפול מקומי כולל בעיקר שימוש במשחות או קרמים מרשם להרגעת גירוי העור. טיפולים מקומיים לא תמיד מספיקים ולכן מטופלים עשויים להזדקק גם לפוטותרפיה או לתרופות סיסטמיות. פוטותרפיה נעשית על ידי חשיפת מטופלים לאור UV למשך עד 30 דקות בכל פעם בכל שבוע למשך עד 12 שבועות. תרופות סיסטמיות נלקחות דרך הפה, כלומר הן מסתובבות בכל הגוף גם אם הן מיועדות רק

פסוריאזיס היא מחלה שכיחה הפוגעת ב-2-3% מהאוכלוסייה. הוא מאופיין בכתמים של עור דלקתי, בדרך כלל עם כתמים אדומים.

הטיפול העיקרי בפסוריאזיס הוא פוטותרפיה, הכוללת חשיפת הנגעים לאור שמש או לאור UVB מלאכותי.

מאמר זה ידון כיצד מטפלים בפסוריאזיס ובהשלכות של טיפולים אלו על אנשים עם מחלה זו.

פסוריאזיס

פסוריאזיס היא מחלת עור אוטואימונית כרונית הגורמת לעור להפוך לאדום, יבש ומכוסה בקשקשים. זה יכול גם לגרום לאי נוחות וגירודים. ישנם טיפולים רבים זמינים לפסוריאזיס כולל פוטותרפיה.

הוכח כי פוטותרפיה משפרת תסמינים של פסוריאזיס אצל אנשים מסוימים. זה כרוך בחשיפת העור לאור אולטרה סגול (UV) הקרוב לאור השמש. אור ה-UV הוא טבעי או מלאכותי, כלומר ניתן לעשות זאת בבית החולים או בבית. ניתן להשתמש בטיפול באור עם טיפולים אחרים כמו תרופות, קרמים ומשחות לקבלת תוצאות טובות יותר.

פסוריאזיס הוא מצב הגורם להתפתחות כתמים אדומים בעור. לעתים קרובות הוא מכסה את הגוף, אך הוא עשוי להשפיע גם על הקרקפת, הציפורניים וזוויות הפה.

הטיפול במחלה שכיחה זו יכול להשתנות בהתאם לגורמים כמו היכן ממוקמת הפסוריאזיס, עד כמה היא חמורה וכמה זמן היא קיימת.

פוטותרפיה היא אחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר. פוטותרפיה כוללת חשיפת אנשים עם פסוריאזיס לאור אולטרה סגול (UV) ממקור כמו מנורת שמש או אור UVB ממכונה מדי יום.

פסוריאזיס היא מחלת עור דלקתית כרונית שכיחה. הוא מאופיין בכתמי עור נפוחים אדומים המכוסים בהצטברות לבנה מתקלפת של תאים מתים.

ניתן לטפל בפסוריאזיס בדרכים רבות. אלה כוללים קרמים מקומיים, קרמים הנמרחים על ציפורני היד או ציפורני הרגליים של המטופל, תרופות הנלקחות דרך הפה, טיפולי פוטותרפיה המיושמים ישירות על הפלאק הפסוריאטי בגוף, והזרקות של תרופות ישירות לנגעים בחלק מהאנשים.

פסוריאזיס היא מחלה שכיחה הפוגעת בעור ובאיברים אחרים. זה מתרחש כאשר תאי עור מתפתחים מהר מדי ונערמים זה על גבי זה.

פסוריאזיס מטופל בדרך כלל בתרופות סיסטמיות, טיפולים מקומיים ופוטותרפיה. חשוב לעבוד עם רופא עור או ספק שירותי בריאות אחר שיוכל לספק את הטיפול המתאים ביותר למקרה הספציפי שלך.

מאמרים שאולי יעניינו אתכם :)