פריקת כתף

פריקת כתף – כל המידע החיוני

פריקת כתף היא בעצם כאשר הכדור במפרק הכתף יוצא מהשקע שלו. חשוב לדעת שהפציעה הזו היא לא רק אי נוחות, אלא היא גם יכולה להוות בעיה רצינית.

נקעים מסווגים בדרך כלל כקדמיים (קדמיים) או אחוריים (אחוריים) ביחס לגוף. הסוג הקדמי, המתרחש בדרך כלל כאשר הזרוע נמשכת מהגוף, עלול להוביל לנזק של הרצועות והשרירים סביב מפרק הכתף. הסוג האחורי מתרחש בדרך כלל כאשר מישהו נופל על זרועו והיא נלכדת מתחת למשקל גופו.

רוב המקרים נגרמים מתאונה או נפילה, ולכן חשובה מניעה למצב זה. ניתן לטפל בפריקת כתף באופן שמרני באמצעות פיזיותרפיה הנקראת פיזיותרפיה, הכוללת קרח

מפרק הכתף הוא המפרק הנעים ביותר בגוף. זהו מפרק כדור ושקע, כלומר יש לו ראש עגול של עצם אחת (כדור) שמתאים לשקע חלול של עצם אחרת (שקע). שני הקצוות של עצמות הזרוע נקראים עצם הזרוע ועצם השכמה. שתי עצמות אלו מחוברות במפרקים משני קצותיה, מה שמאפשר לזרוע לנוע בכיוונים רבים.

פריקת כתף היא פציעה במפרק הכתף שלך כאשר עצם הזרוע העליונה שלך יוצאת מהשקע שלה בשכמות שלך, אז חשוב לדעת כל מה שאתה צריך לגבי זה לפני שזה קורה.

הכתף היא מפרק כדור ושקע, ושתי העצמות המרכיבות את השקע הן עצם הזרוע והשכמה. כאשר העצמות הללו מחליקות מישור, זה גורם לנקע.

ניתן לרשום שיקום שמרני לפציעה זו. טיפול זה מתחיל בכך שהמטופל יכול להזיז את זרועו ללא כאב או הגבלה. השלב הבא הוא להגדיל בהדרגה את טווח התנועה שלהם לאורך זמן על ידי ביצוע תרגילים שמותחים ומחזקים את שרירי הכתף.

ניתן לרשום פיזיותרפיה כדי לעזור לאנשים להתאושש מהפציעה הזו מהר יותר. המטפל ילמד אנשים כיצד להזיז את זרועם באמצעות השרירים שלהם בצורה נכונה תוך למתוח אותם בצורה מתאימה כדי שלא יתכווצו שוב. הם גם מנחים את המטופלים כיצד להימנע מכל פעילות שעלולה לגרום לפציעה נוספת או להחמיר את הנוכחית שלהם.

המאמר יסקור את הנושא בפירוט כולל מהי פריקת כתף, טיפולים ומדוע זו פציעה שכיחה.

מהי פריקת כתף?

פריקת כתף מתרחשת כאשר עצם הזרוע (הומרוס) מחליקה מתוך השקע של השכמה (שכמה). זוהי אחת הפציעות השכיחות ביותר שנראות אצל אנשים בגילאי 6-30. הזמן הנפוץ ביותר לפציעה זו הוא במהלך ספורט מגע כמו כדורגל, הוקי או היאבקות.

תסמינים של פריקת כתף:

התסמינים לפציעה זו כוללים כאב חריף שמחמיר עם תנועה, קושי להזיז את היד וחולשה בזרוע הפגועה. ייתכן גם שתבחין בטווח תנועה מוגבל ומתיחה יתר על הראש גורמת לכאב.

מהם כמה טיפולים

פריקת כתף היא פציעה שכיחה המתרחשת כאשר מפרק הכתף נמתח יתר על המידה או נמשך ממקומו הרגיל. כ-1% מכלל האמריקאים חווים את הפציעה הזו במהלך חייהם.

הסיבה השכיחה ביותר לפריקת כתף היא תאונה, כמו נפילה מגובה או תאונת דרכים. סיבות אחרות כוללות פציעות ספורט, כגון צלילה למים רדודים, ומצבים רפואיים המשפיעים על מפרק הכתף, כגון דלקת מפרקים שגרונית.

ניתן לטפל בכתף פרוקה באמצעות שיקום שמרני כולל מנוחה וקרח להפחתת נפיחות וכאבים סביב המפרק. לעיתים יתכן שיהיה צורך בניתוח ליישור מחדש של המפרק אם אמצעים שמרניים אינם מצליחים לתקן את הבעיה לחלוטין.

פריקות כתף נפוצות למדי. עם זאת, זה לא משהו שאפשר להתעלם ממנו. הסיכון לנזק קבוע עולה עם הזמן ללא טיפול. מאמר זה יסביר מה הן פריקות כתף, כיצד הן מאובחנות ואפשרויות הטיפול בהן.

פריקת כתף מתרחשת כאשר הכדור בחלק העליון של עצם הזרוע במפרק הכתף יוצא מהשקע שלו. גם עצם הזרוע עצמה יכולה לחמוק מהשקע שלה משני צידי המפרק. זה קורה כאשר הכדור נמשך החוצה בכוח או נופל החוצה מעצמו במהלך תנועות או תאונות מסוימות.

האבחנה כוללת בדרך כלל צילום רנטגן כדי לראות אם יש נזק לעצמות, לרצועות או לשרירים בכתף ומסביב כאשר היא חוזרת למקומה. רופאים עשויים גם להשתמש בבדיקות אבחון אחרות כמו

מאמרים שאולי יעניינו אתכם :)