איך מטפלים בוויטיליגו ואטופיק דרמטיטיס?

ויטיליגו ואטופיק דרמטיטיס הם שניהם מצבי עור שניתן לטפל בהם באמצעות פוטותרפיה.

פוטותרפיה היא שימוש באור לטיפול במצבי עור כגון ויטיליגו ואטופיק דרמטיטיס. זהו טיפול לא פולשני שניתן להשתמש בו באנשים בכל הגילאים, מיילודים ועד מבוגרים. ישנם סוגים שונים של פוטותרפיה, כולל אור אולטרה סגול B צר (UVB), אור UVB רחב פס, פסורלן בתוספת אולטרה סגול A (PUVA), ואור אולטרה סגול A (UVA) צר פס.

הסוג הנפוץ ביותר של פוטותרפיה לוויטיליגו הוא טיפול UVB צר. סוג זה של טיפול כולל חשיפת האזור הפגוע למינון מבוקר של קרני UVB לפרקי זמן מוגדרים במהלך שבועות או חודשים.

ויטיליגו הוא מצב עור המאופיין בכתמי עור המאבדים את הפיגמנט שלהם. הטיפולים הנפוצים ביותר לוויטיליגו הם פוטותרפיה וקורטיקוסטרואידים. ניתן לעשות פוטותרפיה עם קופסת אור או מנורת UVB.

הדרך הטובה ביותר לטפל בויטיליגו היא להשתמש בפוטותרפיה, שהיא אפשרות הטיפול הטובה ביותר עבור אלו הסובלים מהמצב. ניתן לעשות פוטותרפיה במשרד הרופא או בבית עם קופסת אור או מנורות UVB.

אטופיק דרמטיטיס היא מצב עור דלקתי הגורם לכתמים מגרדים, יבשים ואדומים על העור. זה יכול גם לגרום לפריחות קשות ושלפוחיות שמגרדות קשות ומקשות על השינה בלילה. אפשרויות הטיפול הטובות ביותר לאטופיק דרמטיטיס הן קורטיקוסטרואידים מקומיים ואנטי-היסטיים

ויטיליגו הוא מצב עור הגורם לאובדן פיגמנט באזורים מסוימים בעור. זה לא מדבק וזה יכול לקרות לכל אחד, כולל ילדים.

אטופיק דרמטיטיס, המכונה גם אקזמה, היא מצב עור דלקתי כרוני המשפיע על אנשים בכל הגילאים.

גם ויטיליגו וגם אטופיק דרמטיטיס מטופלים בפוטותרפיה. פוטותרפיה כוללת חשיפת חולים למינונים מבוקרים של אור אולטרה סגול כדי לעורר את מערכת החיסון שלהם ולהפחית את הדלקת באזור הפגוע.

ויטיליגו ואטופיק דרמטיטיס הם שניהם מצבי עור שניתן לטפל בהם באמצעות פוטותרפיה. פוטותרפיה היא טיפול המשתמש באור ממקורות טבעיים או מלאכותיים לטיפול במצבי עור שונים.

פוטותרפיה הוא טיפול שקיים כבר די הרבה זמן והוא עדיין נחשב לאחד הטיפולים היעילים ביותר לוויטיליגו ואטופיק דרמטיטיס. זה יכול לשמש גם לטיפול במצבי עור אחרים כגון פסוריאזיס, אקזמה, חזזית פלנוס, אריתמה מולטיפורמה ו-Purigo nodularis.

אחד הטיפולים הנפוצים ביותר הוא פוטותרפיה, המכונה גם טיפול באור. פוטותרפיה היא טיפול שבו מטופלים נחשפים לסוג מסוים של אור, בדרך כלל מנורות או לייזרים, שעוזר לשלוט בוויטיליגו ובאטופיק דרמטיטיס שלהם.

זה פועל על ידי ויסות מערכת החיסון, הפחתת דלקת ואיזון תאי העור. כמה מחקרים מראים שניתן להשתמש בו גם לטיפול במצבי עור אחרים כגון פסוריאזיס ואקזמה.

הטיפול בוויטיליגו ובאטופיק דרמטיטיס נעשה באמצעות פוטותרפיה. פוטותרפיה היא שימוש באור לטיפול במחלות עור. מקורות האור הם אורות UV, גלויים או אינפרא אדום.

פוטותרפיה UV משתמשת בקרינה אולטרה סגולה (UV) כדי לעורר את ייצור המלנין בעור. קרינת ה-UV יכולה להיות אור שמש טבעי או מנורות מלאכותיות הפולטות קרני UV-A או UV-B.

הטיפול בוויטיליגו ובאטופיק דרמטיטיס בפוטותרפיה יכול להיעשות בשתי דרכים: טיפול מקומי וטיפול כללי. בטיפולים מקומיים, מטופל נחשף למנות קטנות של אור מנורה למשך מספר דקות בכל יום במשך שבועות או חודשים רצופים. בטיפולים כלליים, המטופל נחשף למינוני אור גבוהים יותר לפרקי זמן קצרים יותר על פני שטחים גדולים יותר

מאמרים שאולי יעניינו אתכם :)